1623154057CKK525.png

Cod: 402464

ISBN: 978-606-39-0751-7; 978-606-39-0829-3; 978-606-39-0782-1

Editura:

Data aparitiei: 2021

Colectia:

Pagini: 430; 320; 344

Disponibilitate: in stoc

Pachet: Curs Drept administrativ Volumul I - Volumul II si Codul administrativ. 2021

Autor:

Pachetul contine: 

1. Drept administrativ. Vol. I. Editia a III-a

2. Drept administrativ. Volumul II. Editia a III-a, revazuta si adaugita

Descriere

Lucrarile au fost concepute ca un instrument de studiu pentru studenții și masteranzii de la facultațile de profil juridic sau administrativ.

Cuprinsul lucrarilor

Lucrarea este structurata in 20 capitole, organizate in trei parți. Prima parte cuprinde noțiunile generale cu un caracter introductiv necesare oricarui curs de drept administrativ. Sunt prezentate in cuprinsul acestei parți aspectele conceptuale privind administrația publica și dreptul administrativ, normele și izvoarele dreptului administrativ, elementele și clasificarea raporturilor de drept administrativ. A doua parte este dedicata organizarii administrației publice, reprezentand o cercetare aprofundata asupra organizarii, funcționarii, atribuțiilor și raspunderii autoritaților administrației publice, atat de la nivel central, cat și local. In cuprinsul acestei parți, o atenție speciala a fost acordata problemelor generale privind organizarea administrației publice, precum și evoluției istorice a acestei organizari din perioada moderna și pana in prezent. Ultima parte are in vedere noțiunea de funcție publica și statutul juridic al funcționarului public, astfel cum este prevazut in reglementarea actuala.

Volumul al II-lea al cursului este structurat în 14 capitole, organizate în patru părți. Prima parte abordeaza problematica activitatii administratiei publice, insistandu-se in mod necesar pe actul administrativ, care este cea mai importanta forma a acestei activitati. In capitolele corespunzatoare acestei parti sunt prezentate principalele aspecte conceptuale privind actul administrativ si sunt analizate pe larg conditiile de valabilitate si efectele juridice ale actului administrativ. Un capitol separat este dedicat contractului administrativ, institutie juridica care cunoaste in ultimii ani o dezvoltare fara precedent. A doua parte are in vedere domeniul public si, in mod special, modalitatile de valorificare a bunurilor ce fac obiect al proprietatii publice. A treia parte a lucrării este consacrată controlului asupra activității administrației publice, reprezentând o cercetare aprofundată asupra contenciosului administrativ (noțiune, trăsături, condiții de admisibilitate ale acțiunii directe, acte administrative exceptate de la controlul de legalitate în contenciosul administrativ, procedura contenciosului administrativ).Ultima parte se referă la răspunderea administrativă, fiind analizate particularitățile celor trei forme ale acestei răspunderi juridice: răspunderea administrativ-disciplinară, răspunderea administrativ-contravențională și răspunderea administrativ-patrimonială.

Puncte forte

Lucrarile valorifica o ampla bibliografie, fiind evidenta preocuparea autorului de a prezenta principalele opinii și teorii exprimate in doctrina cu privire la instituțiile administrative. O parte din aceste opinii sunt abordate intr-o maniera critica, cu sublinierea elementelor de divergența și asumarea unei perspective personale. Fiind destinata in primul rand studenților, lucrarea este construita intr-un limbaj accesibil, textul fiind structurat pe capitole, secțiuni și paragrafe in scopul delimitarii ideilor esențiale. In afara de aspectele doctrinare, autorul a fost preocupat și de impactul modificarilor normative recente, astfel incat lucrarea corespunde și acestor exigențe.

 

Publicul ținta

Lucrarile se adreseaza studenților care studiaza disciplina Drept administrativ , practicienilor din sfera profesiilor juridice, personalului din administrația publica și, nu in ultimul rand, tuturor celor interesați de fenomenul administrației publice.

 

Despre autor

Dan Constantin Mâță – conferențiar universitar doctor la Facultatea de Drept din cadrul Universitații „Alexandru Ioan Cuza” din Iași; avocat in Baroul Iași.

3. Codul administrativ: martie 2021 Editie tiparita pe hartie alba. Cu modificările aduse Codului prin O.U.G. nr. 4/2021 și dispozițiilor de aplicare prin H.G. nr. 66/2021

Cu modificările aduse Codului prin

O.U.G. nr. 4/2021

și dispozițiilor de aplicare prin

H.G. nr. 66/2021

 

Codul administrativ cuprinde 10 părţi şi 6 anexe. Este, în opinia noastră, o structură acoperitoare pentru toate marile domenii ale dreptului administrativ.

Constatăm că nu este vorba, cum încearcă să inducă ideea unii „cârcotaşi”, de o simplă alăturare de reglementări existente, ci despre un proces care sub aspectul fondului, dar şi al formei, este elaborat şi integrator.

Un al doilea argument care susţine semnificaţia Codului şi derivă din primul este acela că, prin reunirea, în acelaşi act normativ, a reglementărilor aplicabile administraţiei publice, se elimină paralelismele, contradicţiile, stufărişul de norme în care nu numai practicianul, dar şi teoreticianul, riscau să se piardă sau se pierdeau efectiv.

Un ultim argument, ca succesiune, nu ca semnificaţie, vizează oferirea unui singur instrument juridic la care să se raporteze practicienii, dar şi teoreticienii, în egală măsură, atunci când înfăptuiesc administraţie publică sau, după caz, analizează şi dezvoltă regimul sau statutul juridic al instituţiilor, principiilor, actelor juridice şi al celorlalte modalităţi de concretizare a acesteia, inclusiv din perspectiva raportării permanente la exigenţele impuse de apartenenţa României la marea familie a Uniunii Europene.

Calitatea unei activităţi este influenţată, în mod esenţial, de cea a eşafodajului juridic care o organizează, reglementează şi transpune în practică. Iar adoptarea unui Cod administrativ este un pas chiar dacă întârziat, chiar dacă nu foarte sigur pe el sub toate aspectele, extrem de important, pentru că s-a împlinit şi pentru că atrage după sine o reconsiderare a abordării, nevoia unei puneri în acord a activităţii administraţiei, a organizării şi funcţionării acesteia, cu reperele de fond şi formă, trasate de noul act normativ.

Codul administrativ este un act normativ care prezintă, în mod neîndoielnic, interes pentru cele mai multe categorii de destinatari. Începem cu juriştii, care, indiferent de profesia pe care o exercită, se „întâlnesc” cu el. Aşa cum nu putem „ocoli” administraţia, de la venirea noastră pe lume şi până la plecare, nu putem ignora nici actul normativ care o reglementează şi care este, în prezent, Codul administrativ al României.

Prof. univ. dr. Verginia Vedinaș

Președinte al Institutului de Știinte Administrative „Paul Negulescu”

Membru asociat al Academiei Oamenilor de Știință din România

 

PRO LEGE – O colecție necesara oricarui jurist: 

  • reuneste intre copertele fiecarei culegeri informatii esentiale si extinse din domeniul abordat, inlesnind astfel utilizatorului activitatea de cercetare, reducand semnificativ si eficient timpul dedicat acesteia
  • prezinta pachete de acte normative consolidate, atent selectate in vederea acoperirii domeniului vizat, imbogatite cu note si referinte utile, structurate si evidentiate profesionist si menite a facilita intelegerea vointei si a intentiilor legiuitorului (prin semnalarea si/sau prin prezentarea unor corelatii ori a unor spete relevante, in unele cazuri prin oferirea unor lamuriri punctuale etc.);
  • este tiparita pe hartie alba de calitate superioara, ideala pentru adnotarile necesare in activitatea didactica si practica
  • beneficiaza de grafica speciala (in vederea unui plus de evidentiere a informatiilor-cheie)
  • seria PREMIUMdin cadrul colectiei PRO LEGE include un vast material informativ suplimentar (dupa caz, jurisprudenta europeana, mai multa jurisprudenta nationala si mai multe legi conexe integrale sau in extras, varii adnotari etc.);
  • fiecare culegere in parte constituie, practic, un instrument juridic complex, indispensabil activitatii de zi cu zi in cadrul domeniului caruia ii este dedicata si pe care il reprezinta, organizand unitar informatiile necesare unei bune cunoasteri a domeniului respectiv.

COORDONAREA GENERALA a Colecției PRO LEGE este asigurata de consilier juridic Oliviu Craznic. 

Așteptam sugestiile și propunerile dvs pe adresa prolege [at] universuljuridic.ro

Carti din aceeasi colectie

PARTENERI UNIVERSUL JURIDIC

VA RECOMANDAM

21490.jpg
museum
museum